Overovanie metodík - INFORMATIKA
V rámci projektu IT Akadémia prebiehalo v školskom roku 2017/2018 overovanie metodík aj v predmete Seminár z informatiky. Metodiky boli overované na hodinách v 3. ročníku a žiaci programovali na počítačoch mobilné aplikácie v prostredí APP inventora pre svoje mobilné zariadenia.
Overovanie metodík si vyžadovalo od žiakov znalosti programovania, angličtiny a ovládanie mobilu s androidom na úrovni bežného užívateľa.
Zrealizovaných bolo 6 metodík:
Zvuky zvierat – po ukončení aktivity žiaci mali multimediálnu aplikáciu, ktorá zobrazuje na mobile zvieratá a po stlačení tlačidla s obrázkom zvieraťa zahrá príslušný zvuk, ktorý zviera vydáva.
Kreslenie – žiaci naprogramovali aplikáciu, ktorá umožňovala kresliť prstom na mobilnom zariadení farebné bodky a čiary.
Akvárium – výsledkom programovania bolo akvárium s plávajúcimi rybkami, ktorých pohyb sa mení po dosiahnutí okraja akvária, alebo ak sa rybky dotkneme prstom.
Triafaj – žiaci naprogramovali funkčnú hru, v ktorej sa premiestňuje loptička, ak na ňu klikneme, zbierame body.
Nakláňaj a zbieraj – aplikácia v mobilnom zariadení používala loptičky, ktoré sa pohybovali podľa toho, ako sme nakláňali mobilné zariadenie.
Povedz – žiaci naprogramovali hru hracia kocka. Po zatrasení mobilom sa menila pozícia hracej kocky, po zastavení aplikácia „povedala“ číslo po anglicky.